Dadelballetjes met chocolade en kokos

Dadels zijn rijk aan vezels, goede energie, vitaminen, mineralen en anti-oxidanten. Ze zijn natriumarm, vetarm en cholesterolvrij. Dadels helpen tegen obstipatie, overgewicht, hoog cholesterol, hoge bloeddruk en bloedarmoede en zijn daarom een gezond tussendoortje.

Dit heb je nodig voor 9 tot 14 stuks

Bereidingswijze

Ik gebruik zelf altijd de dadels van Yogi & Yousef’s of Pit & Pit omdat je deze niet eerst een nacht hoeft te laten weken. Tegenwoordig kan je ook in de supermarkt steeds vaker Medjoul dadels vinden. Kijk wat voor jou het meest praktische is.

1. Doe alle ingrediënten behalve de kokosrasp in een blender en maal alles fijn tot een smeuïge massa.

2. Schep er een klein plukje uit en rol deze in je hand tot een balletje.

3. Strooi de kokosrasp in een kommetje en rol het balletje door de kokos. Herhaal dit totdat je alles op hebt gemaakt.

4. Leg de dadelballetjes op een bord en laat deze opstijven in de koelkast. Als je er tenminste al vanaf kan blijven ;-).

Door af en toe veganistisch te eten, zorg je – direct en indirect – voor een heleboel positieve ontwikkelingen. Niet alleen je persoonlijke gezondheid gaat er op vooruit, ook op het vlak van milieu en dierenwelzijn lever je een grote bijdrage. Al etend de wereld verbeteren … kan het eigenlijk nog mooier?

Makkelijker dan ooit om af en toe vegan te gaan eten

Elke van Veganistisch Koken vertelt je in meer dan 160 pagina’s waarom veganisme een goede keuze is voor zowel jezelf, de dieren als het milieu. Zij laat je zien hoe je zeker geen tekorten oploopt en sociale obstakels overwint. Dit complete ebook bundel maakt het je makkelijker dan ooit om vegan te gaan eten. Incl. meer dan 100 recepten.

Receptenboek

Meer dan 100 recepten die je dierlijke gerechten doen vergeten. Snel klaar of makkelijk voor te bereiden, variatie met klassieke en bijzondere recepten. Ontdek hier nieuwe ingrediënten, hoe je ze kan gebruiken en waar je ze kan kopen.

SNELLER OP TAFEL

Heb jij veel tijd? De meeste mensen niet. Vandaar dit ebook waarin je ontdekt hoe je sneller gerechten op tafel kan toveren. Tips hoe je zonder recept aan de slag kan en mealprep.

BONUSSEN

Bij de Vlot Vegan bundel heb ik ook enkele bonussen voor je, zoals een lijst met vegan voeding, checklist om plantaardige melk te maken, checklist om eieren te vervangen,…

WERKBOEK

In dit werkboek kan je oefeningen maken om veganisme volledig eigen te maken. Je bepaald je eigen doelen, of dat nu 1x per week vegan eten is of volledig vegan worden. Je hebt een plan waardoor je je obstakels overwint.

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn